Večni parfemi

Kategorija: Zabava, Objavljeno: 01.11.2017

Parfemi vode poreklo iz Starog Egipta i Mesopotamije, međutim sama reč „parfem“ potiče od latinske reči „per fume“ što bi značilo „kroz dim“. Svaki parfem čine neponovljive kombinacije mirisnih nota koje se dele na visoke, srednje i niske mirisne note.

Visoke ispare brzo i najčešće sadrže mirise limuna, pomorandže, mente ili lakih začina.

Srednje note osetimo tek  posle petnaestak minuta od nanošenja parfema, a niske note predstavljaju samu suštinu mirisa i ostaju na našoj koži i po nekoliko sati.

Danas je tržište puno različitih parfema , a ova šarolikost otežava izbor kako ženama tako i muškarcima. Marketing industrija proizvodi veliki broj poruka vezanih za pojedinačne parfeme prodajući iluziju kako parfem može da „proširi“ identitet ili da ga obogati.

U svakom slučaju, nekoliko parfema  izgleda da je našlo svoju dugoročnu stazu do srca kupaca, pa se tako parfem poput Channel No 5, napravljen davne 1921. godine,  smatra najprodavanijim parfemom na svetu. Ovaj parfem predstavlja ultimativni simbol luksuzne jednostavnosti.

Shalimar – Guerlain je parfem iz 1925. godine čiji je tvorac Jacques Guerlain. Parfem je inspirisan pričom o ženi za koju je izgrađen Taj Mahal i Vrtovi Šalimara (Gardens of Shalimar). Smatra se kraljicom orijentalnih parfema i neprikosnovenim klasikom. Za bočicu od 50ml potrebno je izdvojiti oko 100 dolara.

Sandalovina, vanila, mošus i amber su niske note romantičnog parfema L’Air du Temps – Nina Ricci. NJegov životni vek je počeo posle Drugog svetskog rata, 1948. godine i traje i danas.

Rezultat slika za chanel no 5

Komentari

    Komentari