MARKETING: Da li žensko telo prodaje sve?

Kategorija: Zabava, Objavljeno: 09.10.2019.

 

Kafa, krediti, hrana za životinje, pa i lekovi - sve to prodaje najčešće slika privlačnog ženskog tela. Viđali smo u reklamama kadrove sa seksualnim motivima u nameri da zavedu potrošača, pa su neretko bile na meti napada feministkinja. Marketinški stručnjaci naglašavaju da je pre svega važno naći meru.

Psiholog i izvršna direktorka marketinške agencije "Mozaik" Jelisaveta Bijelić kaže da nije problem u preterivanju, već u relevantnosti.

Bijelić smatra da je problem zapravo u nedostatku kreativnih ideja kod ljudi koji se bave određenom vrstom oglašavanja, jer ako "ne možete da smislite ništa inteligentnije da uhvatite interesovanje recipijenta od toga da pokažete žensko telo, to govori da niste kompetentni, da nemate dobru ideju".

Nije otvorena uvreda, već eksploatacija

- Lepa žena je okidač koji privlači poglede i žena i muškaraca, ali ako ne bih mogla da smislim ništa inteligentnije stvarno ne bih radila taj posao - rekla je Bijelić.

Da li žene treba da se vređaju, pita se naša sagovornica, kad vide mlade žene previše nakinđurene i "napumpane", jer bi to moglo da se posmatra kao opšta uvreda za ženu. Ona ne misli da se uvek radi pametno i adekvatno kad se ženska lepota koristi za marketing, ali ipak nije u pitanju ni otvorena uvreda.

Ideja za reklamu treba da ima relevantnost, adekvatnost i uticaj

- Smislena ideja mora da ima vezu sa onim što radite. Zašto golu ženu uz reklamu za kafu, sem zato što ne možete da smislite ništa inteligentnije. "Vidi gola žena, kupi našu kafu - to je idiotski" - pojasnila je sagovornica.

Postoje mišljenja da korišćenje seksualnih motiva u reklamne svrhe narušava imidž kompanije i odvlači pažnju od proizvoda ili usluge.

Bilo kako bilo, struka i javno mnjenje često ne mogu da se poklope, ali ovakav vid oglašavanja i reklamiranja su sve veći deo naše svakodnevice.

Komentari

    Komentari